لوسیون ها

طرز استفاده از لوسیون بدن

اکثر افراد بعد از حمام و در طول روز از روتین پوستی استفاده می‌کنند تا رطوبت پوست خود را حفظ کنند. وقتی که به حمام می‌روید، به علت استفاده از شوینده‌های مختلف، ممکن است بعد از آن پوستتان رطوبت کافی را از دست بدهد و احساس خشکی کنید. لوسیون‌ها بهترین محصولات برای جبران خشک شدن پوست بدن و حفظ رطوبت آن هستند. اما طرز استفاده از لوسیون بدن چگونه است؟ در ادامه این مقاله از راسن به این موضوع به طور کامل خواهیم پرداخت.

کاربرد لوسیون بدن چیست؟

این محصول به عنوان درمان یا پیشگیری از پوسته پوسته شدن، خشکی، زبری و تحریکات جزئی پوست استفاده می‌شود. نرم کننده‌ها موادی هستند که پوست را مرطوب و نرم می‌کنند. برخی از محصولات بیشتر برای محافظت از پوست در برابر تحریک استفاده می‌شود. پوست خشک، به دلیل از دست دادن آب در لایه بالایی پوست ایجاد می‌شود. لوسیون‌ها و نرم کننده‌ها با تشکیل یک لایه روغنی در بالای پوست عمل می‌کنند و آب و رطوبت را در پوست نگه می‌دارند.

لوسیون‌ها، با داشتن ترکیباتی مانند لسیتین، گلیسیرین، پروپیلن گلیکول و لانولین، آب و رطوبت را به لایه بیرونی پوست وارد می‌کنند. بسیاری از لوسیون‌ها دارای موادی هستند که کراتین، ماده نگهدارنده سلول‌های پوست، را نرم می‌کند. این کار به از بین رفتن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. همچنین پوست شما را صاف‌تر و نرم‌تر نشان می‌دهد.

لوسیون‌ها سطح رطوبت و هیدراتاسیون پوست را با حبس کردن رطوبت حفظ کرده و پوست را سالم و لطیف نگه می‌دارند. بر خلاف کرم‌ها، این محصولات چربی کمتری دارند. لوسیون‌هایی که دارای ترکیبات رتینول، ویتامین B و ویتامین A هستند، می‌توانند چین‌وچروک و علائم پیری را کاهش دهند. همچنین لوسیون‌ها با داشتن خاصیت کنترل چربی، می‌توانند رشد و بروز آکنه روی پوست بدن را تا حد زیادی کاهش دهند.

طرز استفاده از لوسیون بدن بعد از حمام

هنگامی که از حمام بیرون می‌آیید، بهترین زمان است که لوسیون را روی پوست خود بزنید. بهتر است که طرز استفاده از لوسیون بدن بعد از حمام را بدانید تا بتوانید بهترین عملکرد را از آن دریافت کنید. مراحل کلی استفاده از لوسیون را با هم بررسی می‌کنیم.

پوست خود را مرطوب کنید

هیچ محصول مراقبت از پوستی را به پوست خشک نزنید چرا که تاثیرات خود را به خوبی اعمال نمی‌کند و باعث می‌شود که لوسیون در پوست جذب نشود. پس بهتر است قبل از زدن لوسیون پوست خود را خیس کنید. لوسیون موردنظر خود را آماده کنید تا بعد از حمام از آن استفاده کنید.

بدن خود را پاکسازی کنید

داشتن پوست تمیز، پایه و اساس تمام مراحل مراقبت از پوست است. شما نمی‌توانید به خوبی لوسیون را روی پوست کثیف بمالید. برای موثر بودن هر محصول، بهتر است که آن را روی پوست کاملا تمیز بزنید. دوش آب گرم باعث قرمزی، خارش و حتی التهاب پوست می‌شود. آب داغ بیش از حد می‌تواند پوست را از چربی‌های طبیعی که برای حفظ سلامت پوست نیاز است پاک کند. این کار ممکن است تعادل رطوبت پوست را مختل کند و باعث خشکی بیشتر شود. بهتر است که از آب متعادل برای شست‌و‌شوی خود استفاده کنید.

لایه برداری می تواند مفید باشد

اکثر مواقع لایه برداری به این دلیل انجام می‌شود که سلول‌های مرده روی پوست از بین بروند و فرصت برای تولید سلول‌های جدید ایجاد شود. لایه بردارهای شیمیایی سلول‌های مرده پوست را با استفاده از آنزیم‌ها حل می‌کنند، در حالی که اسکراب‌های لایه بردار شامل کشیدن لیف‌های لایه بردار می‌شوند. اگر پوست خشک یا حساس دارید، بهتر است که هفته ای یک بار پوست خود را لایه برداری کنید. در صورتی که پوستتان چرب است، این کار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

لوسیون را روی پوست خود بزنید

بعد از این که پوست خود را پاکسازی کردید و از حمام بیرون آمدید، نوبت به زدن لوسیون می‌رسد. هنگامی که آب به سرعت از روی پوست تبخیر می‌شود، می‌تواند باعث خشکی پوست شود. پوست شما برای زدن لوسیون باید مرطوب باشد. بنابراین، رطوبت اضافی آن را با یک حوله نرم بگیرید. سپس لوسیون را به آرامی روی تمام بدن خود پخش کنید.

لوسیون بدن را قبل از روغن بدن باید استفاده کرد یا بعد از آن؟

پاسخ این سوال بستگی به نوع روغن بدن دارد. برای مرطوب کردن بدن، بهتر است که روغن را قبل از لوسیون بزنید تا به حفظ رطوبت برای آبرسانی بیشتر و درخشندگی پوست کمک کند. هنگامی که روغن بدن بعد از لوسیون استفاده می‌شود، نمی‌تواند عمیقا جذب پوست شود. این بدین معنی است که برخی از خواص و مزایای آن را از دست خواهید داد.

نکات مهم در طرز استفاده از لوسیون بدن

بهتر است که برای استفاده بهتر از لوسیون بدن، چند نکته را بدانید تا بتوانید طرز استفاده از لوسیون بدن را به بهترین نحو انجام دهید.

پرمو بودن بدن و استفاده از لوسیون های روغنی

یکی از موانعی که باعث می‌شود شما از مصرف لوسیون بدن اجتناب کنید، پر مویی بدن است. وقتی شما لوسیون را به بدن خود می‌زنید، ممکن است بین موهای بدن گیر کند. در نتیجه، وقتی لباس می‌پوشید، به آن برخورد می‌کنند. شما می‌توانید با انتخاب فرمولی روغنی از این اتفاق جلوگیری کنید. روغن سیاهدانه و روغن نارگیل موجود در لوسیون بدن این اطمینان را می‌دهد که به‌طور کامل روی سطح پوست پخش شود.

تمام سال از لوسیون استفاده کنید

برخی افراد فقط در فصل زمستان از لوسیون استفاده می‌کنند، چرا که تصور می‌کنند که پوست فقط این فصل خشک می‌شود و به رطوبت نیاز دارد. اما بهتر است برای دریافت بهترین نتیجه طرز استفاده از لوسیون بدن در تمام سال از آن استفاده کنید. لوسیون از پوست شما در برابر آب و هوای خشک محافظت می‌کند و آن را هیدراته نگه می‌دارد.

زمانی که هوا بسیار سرد و خشک است، علاوه بر استفاده از لوسیون بدن، در اتاق خواب خود یک دستگاه بخور نیز قرار دهید تا بدن شما رطوبت رسانی شود.

لوسیون ضدآفتاب نیست!

در حالی که این دو بسیار شبیه به هم هستند، اما عملکرد یکسانی ندارند. لوسیون برای تغذیه پوست و آبرسانی آن طراحی شده است. در حالی که کرم ضد آفتاب برای فیلتر کردن اشعه فرابنفش استفاده می‌شود. ابتدا باید لوسیون خود را به پوست بمالید، ۵ دقیقه صبر کنید و سپس از یک کرم ضد آفتاب با پوشش مناسب استفاده کنید.

بهترین زمان استفاده از لوسیون بدن

هیچ احساسی بهتر از نرم بودن و مرطوب بودن پوست نیست. اما لوسیون بدن زمانی بیشترین تاثیر خود را نشان می‌دهد که طبق طرز استفاده از لوسیون بدن استفاده شود و در بهترین زمان آن را به پوست بزنید. معمولا موقعیت‌های زیر بهترین زمان استفاده از لوسیون بدن هستند:

  • بعد از اصلاح
  • بعد از حمام
  • قبل از خوابیدن

اگر همان لحظه ای که از حمام بیرون می‌آیید لوسیون را به پوست خود بزنید، بیشترین استفاده را از آن خواهید کرد. اصلاح یا شیو به غیر از موهای زائد می‌تواند پوست و سلول‌های مرده را نیز از بین ببرد. به همین، دلیل بهترین زمان برای زدن لوسیون و جذب آن به پوست خواهد بود. بهترین زمان برای مراقبت از پوست بین ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب است، زیرا پوست در این زمان بیشترین بازسازی و ترمیم خود را دارد.

آیا می‌شود از لوسیون بدن برای صورت استفاده کرد؟

ممکن است برخی افراد این اشتباه را انجام دهند و طرز استفاده از لوسیون بدن را ندانند و از آن برای صورت نیز استفاده کنند. به هیچ وجه نباید از لوسیون بدن برای پوست صورت استفاده کنید، زیرا ترکیبات این محصول می‌توانند به رگ‌های خونی اطراف چشم جذب شوند.

جمع بندی

لوسیون‌های بدن راه خوبی برای رطوبت رسانی به پوست و نرم کردن آن هستند. مهم‌ترین نکته پس از خرید، طرز استفاده از لوسیون بدن است. شما باید بدانید که چه زمان برای استفاده از این محصول مناسب است و چگونه باید آن را روی پوست بزنید که به همگی آن‌ها اشاره کردیم. اگر تصمیم به خرید بهترین و باکیفیت‌ترین لوسیون‌های بدن را دارید، می‌توانید از فروشگاه راسن این محصولات را با بهترین قیمت خریداری کنید. کافی است محصول موردنظر را در سایت جست و جو کنید و آن را سفارش دهید.

سوالات متداول

آیا در طرز استفاده از لوسیون بدن لازم است که آن را بشوییم؟

لوسیون بدن نباید شسته شود، بلکه باید اجازه دهید که به خوبی جذب پوست شود.

آیا می‌توان هرروز از لوسیون بدن استفاده کرد؟

بله لوسیون باید حداقل یک بار در روز استفاده شود.

آیا می‌توان از لوسیون بدن در همه جای بدن استفاده کرد؟

شما می‌توانید از لوسیون بدن در همه جا به جز روی صورت خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *