آبرسان, پوست چرب, مرطوب کننده

برای پوست چرب آبرسان بهتره یا مرطوب کننده

همه افراد به مراقبت از پوست خود اهمیت می‌دهند و تلاش می‌کنند محصول مراقبتی پوست خود را انتخاب کنند. یکی از انواع پوست‌ها که در افراد زیادی دیده می‌شود، پوست چرب است. این پوست با توجه به این که مستعد ایجاد جوش و آکنه است، باید بیشتر از پوست‌های دیگر مراقبت شود. اگر پوست چربی داشته باشید، احتمالا این سوال برایتان پیش می‌آید که برای پوست چرب آبرسان بهتره یا مرطوب کننده؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است که ادامه این مطلب از راسن را دنبال کنید.

بررسی ویژگی‌های پوست چرب

هنگامی که در پوست سبوم بیش از حد تولید شود، پوست چرب به وجود می‌آید. این نوع پوست معمولا منافذ بزرگتری نسبت به دیگر انواع پوست دارد که به راحتی تحت عوامل مختلف می‌تواند مسدود شود. اگر پوست خود را بشویید بعد از چند دقیقه متوجه می‌شوید که سطح آن چرب شده و زیر نور خورشید می‌درخشد. پوست چرب بیشتر مستعد ایجاد آکنه یاجوش های سرسیاه به خصوص در قسمت بینی است. پس از این که صورت خود را می‌شویید و آن را با حوله خشک می‌کنید، می‌توانید نوع پوست خود را تشخیص دهید.

پس از چند دقیقه به تغییراتی که در آن اتفاق می‌افتد دقت کنید. پوست چرب در ابتدا ظاهری مات دارد، اما با گذشت زمان براق می‌شود. اگر احساس می‌کنید پوست شما همیشه براق به نظر می‌رسد و حتی پس از پاک کردن مداوم چربی اضافی تولید می‌شود، نوع پوستتان چرب خواهد بود.

دلایل چرب شدن پوست

چرب شدن پوست می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

انتخاب اشتباه محصولات مراقبتی

میزان چربی تولید شده تا حد زیادی تحت تاثیر انتخاب محصولات صحیح قرار دارد. قبل از خرید و استفاده از هر نوع محصولی، باید نوع پوست خود را به طور دقیق مشخص کنید. اگر محصولات مخصوص پوست مختلط را برای پوست چرب استفاده کنید، ممکن است وضعیت پوست چرب تشدید شود.

دلایل ژنتیکی

پوست چرب توسط اعضای خانواده می‌تواند منتقل شود. اگر والدین شما دارای پوست چرب هستند، به احتمال زیاد پوست شما نیز چرب خواهد شد.

شرایط آب و هوایی

علیرغم تاثیر زیاد ژنتیک روی تعیین نوع پوست، شرایط آب و هوایی منطقه ای که در آن زندگی می‌کنید نیز میزان چرب شدن پوست را تعیین می‌کند. هنگامی که در فصل تابستان به سر می‌برید، تولید سبوم در پوست افزایش می‌یابد، به همین دلیل پوست شما چرب‌تر خواهد شد.

زیاده روی در روتین پوستی

اگر چه شستن صورت معمولا برای از بین بردن چربی انجام می‌شود، اما شست و شوی بی از حد آن می‌تواند تولید سبوم را افزایش دهد و پوست را چرب‌تر کند. این امر بدین دلیل است که وقتی صورت شسته می‌شود، پوست خشک شده و در نتیجه غدد چربی برای تولید روغن اضافی تحریک می‌شوند. بنابراین برای کنترل چربی پوست، بهتر است که صورت خود را دو بار در روز بشویید.

علاوه بر این، استفاده نکردن از کرم‌های ضد آفتاب می‌تواند وضعیت خشک شدن پوست را بدتر کند که در اثر این اتفاق چربی بیشتری روی سطح پوست ترشح خواهد شد.

مناسب نبودن مرطوب کننده برای پوست چرب

اگر می‌خواهید بدانید که برای پوست چرب آبرسان بهتره یا مرطوب کننده، باید ماهیت آن‌ها را به خوبی برای این نوع پوست بررسی کنید. برای جلوگیری از خشک شدن پوست، معمولا برخی افراد از مرطوب کننده استفاده می‌کنند که این محصول می‌تواند باعث تحریک بیشتر غدد چربی شود. برای پوست‌های چرب مرطوب کننده‌های سبک و بر پایه آب توصیه می‌شود.

فرق مرطوب کننده و آبرسان چیست؟

اگر بخواهید تشخیص دهید که برای پوست چرب آبرسان بهتره یا مرطوب کننده، باید در ابتدا تفاوت آن‌ها را بدانید. مرطوب کننده‌ها برای به دام انداختن و مسدود کردن رطوبت پوست برای ایجاد یک سد حافظتی استفاده می‌شوند. وقتی پوست شما خشک و پوسته پوسته می‌شود، باید از مرطوب کننده به جای آبرسان استفاده کنید.

آبرسان ها برای افزایش آب پوست به کار می‌روند و و آن را هیدراته و انعطاف پذیر می‌کنند. آبرسان ها می‌توانند کم آبی پوست را برطرف کنند و درخشندگی آن را بازگردانند. در آبرسان ها نرم کننده وجود دارد، در حالی که مرطوب کننده‌ها از مسدود کننده‌ها استفاده می‌کنند. پزشکان معتقد هستند که هم آبرسان و هم مرطوب کننده برای پوست ضروری هستند. چیزی که باید بدانید این که نسبت استفاده از آن‌ها پوست به پوست فرق می‌کند.

نکته قابل توجه این است که شما می‌توانید پوست مرطوبی داشته باشید که فاقد آب و رطوبت کافی است و خشک به نظر می‌رسد. در این موقعیت شما باید از آبرسان استفاده کنید تا بتوانید کمبود آب پوست خود را برطرف کنید.

ژل آبرسان بهتر است یا کرم آبرسان؟

معمولا کرم‌ ترکیبی از آب و روغن است و حاوی تقویت کننده محافظ پوست مانند سرامیدها هستند تا بتوانند رطوبت موردنیاز پوست را تامین کنند. کرم‌ها برای افرادی که پوست خشک دارند بسیار مناسب هستند و بافت بسیار غلیظ‌تری نسبت به ژل‌ها دارند. ژل‌های آبرسان معمولا هیچ روغنی در ترکیبات خود ندارند و بیشتر حالتی سبک و شبیه آب دارند.

آن‌ها بدون این که منافذ پوست را ببندند پوست را آبرسانی می‌کنند. این امر آبرسان ها را برای انواع پوست‌های مستعد آکنه یا چرب که می‌خواهند پوست خوبی داشته باشند، اما همچنان به آبرسانی برای جلوگیری از تولید چربی بیشتر نیاز دارند، ایده آل هستند. در نتیجه کسانی که پوست جرب دارند بهتر است که از آبرسان ها استفاده کنند. در غیر این صورت، سبوم بیش از حد برای آبرسانی به پوست تولید می‌شود. اگر روزانه برای بیرون رفتن از خانه آرایش می‌کنید، ممکن است بخواهید برای جلوگیری از خراب شدن آرایش پوست خود را مرطوب کنید. پس بهتر است که از آبرسان استفاده کنید.

ویژگی‌های بهترین آبرسان برای پوست چرب

همان طور که اشاره شد، در بررسی برای پوست چرب آبرسان بهتر است یا مرطوب کننده، دریافتیم که آبرسان تاثیر بهتری روی این نوع پوست می‌گذارد. در نتیجه، برای خرید بهترین آبرسان مناسب پوست چرب باید به دنبال این ویژگی‌ها باشید:

  • محافظت کافی: پوست صورت در معرض عناصر مختلفی از جمله گرد و غبار و اشعه فرابنفش قرار می‌گیرد. به همین دلیل، یک آبرسان باید یک لایه محافظ برای پوست ایجاد کند.
  • ساخته شده با مواد طبیعی: مواد شیمیایی مضر و مواد مصنوعی برای پوست خطرناک هستند، زیرا این مواد به سرعت از طریق پوست جذب می‌شوند. یک آبرسان خوب باید عاری از ترکیبات سمی و مواد شیمیایی باشد.
  • سازگار با PH پوست: PH پوست یک عامل مهم در مراقبت از پوست است. بنابراین، مرطوب کننده ای که انتخاب می‌کنید نباید تعادل PH طبیعی پوست را به هم بزند.

چند دقیقه بعد از آبرسان مرطوب کننده بزنیم؟

از آن جایی که برای تامین رطوبت کافی پوست باید ابتدا از آبرسان استفاده کنید، مهم است که بدانید چه مدت بعد از آن باید از مرطوب کننده استفاده کنید. معمولا برای زدن مرطوب کننده باید دو دقیقه صبر کنید تا به خوبی اثر کند. موادی که در آبرسان وجود دارد باید به طور کامل جذب پوست شود تا بتوانید مراحل بعدی روتین خود را انجام دهید.

جمع بندی

مرطوب کننده‌ها و آبرسان ها محصولاتی هستند که برای مراقبت از پوست استفاده می‌شوند. بسیاری از افراد نمیدانند برای پوست چرب آبرسان بهتر است یا مرطوب کننده؟ با توجه به نکاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، مشخص شد که باید از آبرسان استفاده کنید. پس فقط لازم است که یک آبرسان مناسب پوست خود پیدا کنید. اگر برای پیدا کردن این محصول مشکل دارید، می‌توانید مدل‌های مختلف را از سایت راسن خریداری کنید.

سوالات متداول

آیا پوست خشک نیاز به آبرسانی یا مرطوب کننده دارد؟

پوست خشک هم به آبرسانی و هم به مرطوب کننده نیاز دارد.

آبرسان بهتر است یا مرطوب کننده؟

برای پوست چرب آبرسان و برای پوست خشک مرطوب کننده بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *